woensdag 9 februari 2011




Onder het motto "een vrouw moet van alle markten thuis zijn" (en ook een beetje "een vrouw moet er vaak eens tussenuit met haar vriendinnen!") volgde ik gisteren bij Glaspunt een workshop 'juwelen maken in glas'. Er bestaat namelijk zoiets als een "Hot Pot", waarmee de creatieve ziel thuis zelf glas kan smelten in haar microgolfoven. Hoewel je niet echt zeker weet hoe je juweeltje uiteindelijk uit de microgolfoven zal komen, is het toch leuk om wat uit te proberen. Dit zijn mijn experimentjes:

Verwachting: witte bolletjes met
een subtiel stipje rood.
Resultaat: euh.. spiegeleitjes...
Verwachting: rode bolletjes met stipjes.
Resultaat: geslaagd! Hoewel een tikkeltje
meer oranje dan rood...
Verwachting: subtiel paarse bolletjes
met een effectje
Resultaat: geslaagd!
Verwachting: rode, ronde bolletjes met een
streepje blauw.
Resultaat: een afgerond vierkant, maar ook
wel geslaagd lijkt me.
Verwachting: zwarte bolletjes met een
zweem van roze.
Resultaat: zwarte bolletjes.
Verwachting: moet ik aan L. vragen, want
zij heeft ze gemaakt en we hebben geruild.
Resultaat: twee ogen...
Mijn 'mislukte' oogst. Bij deze is het papier
dat onder het glas zit bij het smelten, aan het glas
blijven plakken. Ik denk dat ik er alsnog oorringen van
maak en de papierrand als "extra effect" beschouw. 


En zo ben ik alweer 8 paar oorringen rijker...

*** 



2 opmerkingen:

  1. Echt knappe oorbellen! Ik ga binnenkort ook een workshop volgen met de HotPot. Het lijkt me erg leuk te doen, maar om het effectief thuis te doen lijkt het me wel een beetje kostelijk om alle benodigdheden aan te schaffen. Ik heb eigenlijk ook een beetje 'schrik' van het smelten in de microgolfoven. Ik hoop dat dat na mijn workshop wel anders zal zijn. Maar ik vind jouw oorbellen echt mooi, vooral de rode met het donkere streepje in en diegenen met het speciaal effectje. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo wijs!!! Wil ik ook wel eens doen. 't Zijn stuk voor stuk schone oorbellen!

    BeantwoordenVerwijderen