vrijdag 18 februari 2011

Babyblauwe Babybloes

We zijn half februari en eindelijk heb ik één item van mijn lijst kunnen afwerken! Terwijl ben ik ook nog bezig met item 1, de naaihoes (die schreeuwt om afwerking), en omdat de naaihoes nog niet klaar is, is mijn reeds geïnstalleerde naaihoekje (item 7 op de lijst) ook nog niet blogklaar. Ondertussen ben ik ook bezig aan item nr. 9 (het verrassingsprojectje), item nr. 6 (de rok voor mezelf, die zo goed als af is, maar nog niet goed past) en in de naailes begonnen aan item nr.4 (de pyama).

Om maar te zeggen dat ik wel bezig blijf, maar toch dringend eens wat dingen moet afronden.

Om uw geheugen wat op te frissen, dit was puntje 2 op mijn to-do-naailijstje voor 2011:
'Iets' maken voor de nieuwe baby van een goede vriendin. Momenteel is zij nog hoogzwanger en zwijgt als het graf over het geslacht van die ongetwijfeld roze wolk van een baby. Bovendien leest zij dit hier wellicht ook, dus wat ik precies maak blijft (net zoals het geslacht) voorlopig nog een goed bewaard geheim!


Ondertussen is die goede vriendin bevallen van een jongen, Aidyn, en kon ik naar de stoffenwinkel snellen om een voorraad babyblauwe stofjes in te slagen. (Ja, ik kan best conservatief zijn in die dingen!)
Inspiratie vond ik hier en omdat ik op het Internet geen goed patroontje vond, heb ik op goed gevoel maar zelf een patroon getekend (wat naar mijn eigen aanvoelen toch redelijk goed gelukt is...). Achteraf gezien had ik de onderkant iets meer moeten afronden, maar ja, het leven is niet perfect, nietwaar?! (De stofjes komen van Julija's shop. De buitenstof is katoen, de binnenstof een lichte katoenfleece.)


Tijdens het afschuimen van blogs vond ik deze handleiding voor superschattige mini kimono's! Eenvoudig om te maken en een perfecte toevoeging aan het babycadeautje. Omdat ik nog een stukje roze bloemetjesstof had liggen (en ook omdat ze dat keihard verdient), kreeg de grote zus ook een kimono.






En omdat ik dat al een tijdje had beloofd, een keukenschortje voor de grote zus, zodat zij binnenkort mee fruitpapjes kan maken voor de kleine broer. (Hier ook trots, en op zijn Japans - ah ja, want ze had haar kimono aan! - geshowd door de juffrouw herself.)
 


 
 


En nu ben ik uitverkocht!

3 opmerkingen:

  1. nou dat is een hele serie naaiwerk dat ik heel leuk vind. Bedankt ook voor de link naar de kimonootjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super zeg! Ik vind die slaapzak echt goed geslaagd en die kimono's: zo schattig!! Goe bezig jong! En fier dat ze is met haar schort aan :-). Ben benieuwd naar uw rok!

    BeantwoordenVerwijderen