maandag 21 juli 2014

Groetnis út Fryslân!

Groetjes uit Friesland dus, waar wij begin juli een weekje op vakantie gingen. Ik las ooit eens het vakantieverslag van Friesland op een blog en wegens de hoge graad van gezelligheid was me dat, ondanks mijn slecht functionerende geheugen, sindsdien bijgebleven. Dus huurden wij hetzelfde huisje, laden de auto vol met bagage en baby en genoten een weekje lang van het Friese landschap en de rust.



Ons huisje lag midden in de wei, met zicht op immer grazende (en soms galopperende) paarden, koeien en schapen. We bezochten het Fries Museum in Leeuwarden (vond Emil geweldig, want hij werd er helemaal zen van), huurden fietsen op het waddeneiland Schiermonnikoog, gingen met de boot zeehonden spotten rond Ameland, aten veel kroketten met brood, gingen shoppen en wandelen in Groningen en Dokkum en ik gaf borstvoeding op de meest uiteenlopende plaatsen (op terrasjes, op de boot, midden in de natuur, ...).






Na een weekje Friesland hadden we nog een nachtje geboekt in het vestingstadje Bourtange, dicht tegen de Duitse grens. F. is gefascineerd door militaire bouwwerken (de militaire musea en monumenten die ik al heb bezocht sinds wij samen zijn, ze zijn ontelbaar...), dus dit gereconstrueerd vestingstadje kon niet ontbreken in ons bezoek nu we er zo dichtbij waren. Beetje toeristisch misschien (die Middeleeuwse outfits van het receptiepersoneel hoefden niet zo voor mij...), maar het was er erg rustig toen wij er waren, dus dat viel dan weer mee).



Ziezo, batterijen terug opgeladen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten