zaterdag 6 augustus 2011

in de Flow van 't leven

Vorige maand ontdekte ik het magazine Flow. Nu dacht ik vroeger eigenlijk dat dat zo'n zweverig, esotherisch boekske was over hoe het beste uit het leven te halen en allerlei onzin over de modegril die 'mindfullness' heet en waar menig auteur met pruikerig kapsel en gebleechte tanden al een boek over heeft geschreven...

Nu ja, eigenlijk is de Flow ook een boekske bedoeld om het beste uit het leven te halen én zit er een rubriek in die "Live mindfully" heet.


Maar het moet gezegd zijn dat Flow daar heel anders mee omgaat. Het behandelt thema's waar ik als mid-twintiger nu mee geconfronteerd word in het leven: keuzestress, het gevoel te zitten 'wachten' tot mijn leven zijn 'definitieve' vorm heeft aangenomen, ... afgewisseld met een boekenrubriek, geweldige adresjes op het web, een mooie vormgeving en paginagrote afbeeldingen van stofpatronen.

Toeval of niet, het begrip 'flow' viel hier enkele maanden geleden nog op het werk tijdens het jaarlijkse functioneringsgesprek. Mijn baas was er behoorlijk enthousiast over en kwam met een grafiek aanlopen waarin je jezelf moest zien te positioneren, al ware het in het vakje van de 'apathie', 'relax', 'verveling', ...
Als je 'in de flow zit', dan ben je goed bezig want dan heb je zowel veel uitdaging in je job en heb je het gevoel dat je je vaardigheden ten volle kan benutten. Laten we in het midden houden in welk vakje ik mezelf zette (het was in ieder geval niet 'in de flow'), en gewoon maar onthouden dat 'de flow the way to go' is. (Vergeef me deze flauwe, anderstalige rijm ...)

Kijk zelf maar even mee en hop, ge moest al weg zijn naar de winkel om de Flow te gaan kopen!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten