donderdag 1 augustus 2013

Zelfgemaakte limonade

Ik maak er geen geheim van dat de zomer niet mijn favoriete seizoen is. Die brandende zon en zinderende hitte zijn niet aan mij besteed. Maar elk seizoen heeft zijn charmes, en niets zo verfrissend op een warme zomerdag dan een fris drankje. Sinds kort ben ik helemaal in de ban van zelfgemaakte limonades! Zo zelfgemaakt ziet dat er meteen al véél lekkerder uit.


Zelf ook zo'n limonade maken?

Ingrediënten
Cassis siroop (Teisseire)
Limoenpulco
Water (plat of bruis)
Verse munt
Veel ijs

Qua hoeveelheden is het een beetje uitproberen hoe zoet je de limonade wil hebben. Rustig met de limoenpulco in ieder geval of het smaakt ineens veel te zuur. In Bar Léon in Borgerhout heet dit een limonade Casablanca. Daar heb ik het recept dan ook gestolen...

Ook lekker: citroensiroop met verse munt! Of cassis én citroensiroop (voor de zoetebekken)! Eigenlijk kan je met al die siropen wat experimenteren (en Teisseire heeft een groot assortiment), want lekker zal 't sowieso wel zijn.

Santé! 

2 opmerkingen: