donderdag 18 mei 2017

De eeuwige strijd met het kapsel

Mijn kapsel en ik zijn nooit echt de beste vrienden geweest. In mijn jonge jaren experimenteerde ik al wel eens met heel lang, heel kort, krulletjes (aka 'de poedel') of een kleurtje, maar nooit met veel succes. Sinds een aantal jaren weet ik dat ik het best kies voor het kapsel uit mijn kindertijd: de halflange bob mét froefroe. Niet te veel opgeknipt, want dan steekt dat alle kanten uit. Ik heb zo'n weerborstel in mijn haar waardoor dat vanzelf naar buiten krult (heel elegant ...).


Het kapsel uit mijn kindertijd, een winnaar voor het leven.

Gewoon een halflange bob dus. Een halflange bob die ik, enkele weken na mijn kappersbezoek, eigenlijk altijd in een staartje draag, want op de duur begint dat loshangende haar me te irriteren en voelt dat zo zwaar aan en moet dat gewoon omhoog. Ik krijg dat zelf ook nooit zo goed gebrusht als de kapper, dus volgt na een kappersbezoek ook vaak de teleurstelling, en dus, een staartje. Ik vind ook altijd dat dat los haar er bij mij zo gewoontjes uitziet en het is niet dat dat staartje dan zo high fashion is, maar dan heb ik tenminste het idee dat ik er nog iets aan gedaan heb.


Op foto's van mezelf verkies ik echter mijn haar los, want dat ziet er dan toch beter uit dan enkel die froefroe en dat staartje dat niet te zien is. Nu ja, om een goede foto met los haar te verkrijgen moet ik al behoorlijk wat truken uit de selfie-doos halen, want ik vind niet dat ik erg fotogeniek ben (maar dat is dan weer een andere frustratie).

Ik zou graag zo'n kapsel hebben waarvan het lijkt alsof ik er geen moeite voor heb moeten doen. Zo'n kapsel dat achteloos in een staart is gedaan, maar waarvan elk lokje op de juiste plaats zit. Of zo'n kapsel waar je eens met je hand kan doorgaan, zonder dat het lijkt alsof je uren in de wind hebt gestaan. Zo'n kapsel dat je wel eens ziet bij de hippe barista in de koffiebar. Af en toe zwier ik eens een nonchalant opsteekkapseltje op mijn Pinterest, maar in de praktijk moet ik dat niet proberen, want zo'n dingen zijn gedoemd om te mislukken met mijn fijne haren. Dus heb ik me er maar bij neergelegd dat zo'n kapsel niet aan mij is besteed.

Gisteren ging ik naar de kapper en werd het dus een halflange bob. Die ik binnenkort weer in een staartje doe.

2 opmerkingen:

  1. Is dat de reden dat ik je vooral met een staartje zie? Gewoon afwisselen! Of aan de kapper vragen hoe je je look langer kan behouden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja... :-) het model lijkt er altijd zo snel uit te zijn! Vaker naar de kapper gaan is ook een optie, maar daar is het toch net te duur voor. :-)

      Verwijderen